A liczba wyświetleń ciągle rośnie ^^!

środa, 7 listopada 2012

Jabłko i pigwa - duet idealny

Pisałam Wam już wcześniej, że w tym roku słoiki śnią mi się po nocach ;) Spiżarka cała w słoiczkach, wypełnionych po brzegi smakołykami w różnych kolorach. Ojjjjj tak... Mimo, iż aktualnie czas jest mi wydzielany na kartki, znalazłam wreszcie chwilę na zapełnienie, czekających na odrobinę ciepła, słoiczków. Oczywiście, jak to ja, jak już się zabrałam do pracy, to wyczarowałam cały gar ( nie garnek, a GAR) dżemu ;) Całe szczęście, że wyszedł przepyszny, inaczej skazana byłabym na samodzielne wszamanie 7 słoików. Jeżeli macie trochę czasu i chcecie stworzyć proste, ale smakowite smarowidło bułkowo- chlebowe, to łapcie kartki, spisujcie przepis i lećcie do kuchni!






Składniki:
4 duże pigwy
5 dużych jabłek
3/4 szklanki cukru
łyżka cynamonu
4 szklanki wody


Przepis:
Pigwę obieramy, dokładnie wycinamy gniazda nasienne i kroimy w ósemki. Do garnka wlewamy wodę, wrzucamy do niej pigwę i gotujemy do miękkości (bez przykrycia). Jabłka obieramy ze skórki, wykrawamy gniazda nasienne, następnie trzy z nich kroimy w dość drobną kostkę, a dwa pozostałe w większą. Gdy pigwa będzie już miękka, wyciągamy ją z wody i rozgniatamy widelcem. W tym czasie do pozostałej w garnku wody wrzucamy pierwszą część jabłek, tych drobniej pokrojonych. Gdy zauważymy, że już trochę zmiękły, dorzucamy rozgniecioną pigwę. Wszystko razem gotujemy około 5 minut. Następnie wsypujemy cukier, cynamon i dorzucamy resztę jabłek. Gotujemy około 7-8 minut. Wyparzamy słoiki ( u mnie było ich 7, ale różnej wielkości ;)), nakładamy do nich wrzący dżem, zamykamy, odwracamy (stawiamy na weczkach) i zostawiamy do wystygnięcia.

9 komentarzy:

  1. Jak mi sie marzy spróbowanie takiego dżemu! Dziś byłam na targu z myślą o kupieniu pigw, ale niestety cena była zbyt wysoka jak na moją kieszeń i znów musiałam obejść się smakiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się - to idealny duet! Śliczne zdjęcia i pysznie u Ciebie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. proponuję sama pigwę z cynamonem, koniakiem i goździkami - ma bardziej egzotyczny smak i nadaje sie tez do ostrych serów szynki włoskiej, kaczki ... ach .. bo ja jem mięso .. mniam

    OdpowiedzUsuń
  4. Serio, z takiej ilości wyszedł gar dżemu? :-) Wygląda super, mam pigwowca, może z niego zrobię ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zimą uwielbiam przetwory jabłek, mają znakomity smak

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja dodaje jeszcze imbir w korzeniu ,otarta skorke z cytryny ,sok z cytryny,5 gozdzikow ,cynamon na 2,5 kg owocu ( jablka +pigwa )i+ maly cukier wanilowy ,na koniec sprobuje dac pare kropli Amaretto

    OdpowiedzUsuń