A liczba wyświetleń ciągle rośnie ^^!

piątek, 17 lutego 2012

Wielowarzywna, słodko-ostra zupa krem

Jak dobrze wiecie, nie przepadam za zupami,a raczej za ich wykonywaniem. Dziś jednak dostałam zamówienie na zupę (jakąkolwiek) i musiałam podjąć wyzwanie. Jako, że zdecydowanie bardziej przemawiają do mnie zupy krem, takową stworzyłam. Przepis banalny,ale efekt odbiegający od klasycznej jarzynowej :) Zdecydowanie dla miłośników wyrazistych, ale nietypowych smaków. Nie jest zbyt "elegancka", jednak smak rekompensuje braki w wyglądzie :)

Składniki:
100 g mrożonego brokuła
100 g mrożonego kalafiora
100 g marchwi
50 g pora
1 duża cebula
1 duży ziemniak
2 kostki warzywne (wegańskie)
1,5 litra wody
1 i 1/2 łyżki curry
1 łyżka sosu sojowego
duża szczypta imbiru
1 czubata łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki cukru
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki pieprzu

Przepis:
Marchew i ziemniaka gotujemy do miękkości. Brokuła, kalafior, pokrojoną cebulę, pora i kostki warzywne wrzucamy do wody i gotujemy. Ugotowaną, pokrojoną marchew i ziemniaka dorzucamy do zupy, jednocześnie dodając sos sojowy. Na koniec wsypujemy wszystkie przyprawy i miksujemy. Krem gotujemy jeszcze przez ok 10 minut, następnie podajemy.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Takiego kremu jarzynowego nie robiłam nigdy. Zawsze stawiałam na mniej "orientalne" przyprawy w tego typu zupach. Do nadrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawe połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A dlaczego zrezygnowałaś z wody po ugotowaniu ziemniaków i marchewki - toż to pyszota a i wartoścvi odżywczych, że hej? Ja dodaję czasem także łychę chrzanu żeby zupka była z zakrętasem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń