A liczba wyświetleń ciągle rośnie ^^!

środa, 23 maja 2012

Wytrawny chutney z rabarbaru

Kto powiedział, że rabarbar musi być podawany w wersji na słodko?Zafrapowana tą kwestią siedziałam, myślałam, kombinowałam,szukałam i wreszcie trafiłam na coś idealnego. Skład i zestawienie co najmniej dziwne, ale efekt pozytywnie zaskakuje. Po zjedzeniu pierwszego chlebka z tym sosem zakochałam się na dobre. Pędźcie do sklepu, kupcie rabarbar i wyczarujcie chutney z krainy fantazji :)


Składniki:
ok 200 g rabarbaru
3 łyżki cukru
25 ml octu balsamicznego
1/2 dużej czerwonej cebuli
garść suszonej żurawiny
3/4 łyżeczki imbiru
1/2 łyżeczki czosnku w proszku
1/2 łyżeczki cynamonu
szczypta pieprzu

Przepis:
W małym garnuszku łączymy cukier, ocet i przyprawy. Gotujemy tak długo, aż cały cukier się roztopi. Rabarbar obieramy i kroimy w kostkę, to samo robimy z cebulą. Wrzucamy wszystko do garnka, dodajemy żurawinę i gotujemy pod przykryciem na małym ogniu przez około 20 minut (aż do rozmięknięcia cebuli i rabarbaru). Gotowy chutney przekładamy do miseczki i pozostawiamy do wystudzenia.

5 komentarzy: