A liczba wyświetleń ciągle rośnie ^^!

poniedziałek, 21 marca 2011

Ciasteczka owsiane z żurawiną i kokosową nutą

Kilka dni temu wyprawiałam swoje urodziny dla przyjaciółek i te oto ciasteczka zagościły w moim menu. Stół obfitował w różne pyszności, nie mówiąc już o jadłospisie drugiej imprezy - dla rodziny :) Obżarstwu nie było końca xD Oczywiście żartuję, jednak faktem jest duża liczba potraw :) Na blogu postanowiłam zamieścić 4 z nich i dziś przyszedł czas na przepis numer 1 czyli ciastka owsiane :)



Składniki:
150 g margaryny wegańskiej
1/2 szklanki cukru
1 szklanka płatków owsianych
1/2 szklanki wiórków kokosowych
1 szklanka muesli (ja dodałam orzechowe)
1/3 szklanki suszonej żurawiny
2 łyżeczki syropu klonowego
1 szklanka mąki razowej
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Przepis:

Do miski wsypujemy cukier, mąkę, płatki owsiane, muesli, sodę, proszek do pieczenia i suszoną żurawinę. Margarynę rozpuszczamy i dodajemy do niej 2 łyżeczki syropu klonowego. Suchą masę zalewamy margaryną i dokładnie mieszamy. Na blachę wysypujemy wiórki kokosowe i to na nich układamy uformowane z ciasta kuleczki ( radzę robić ciastka na dwóch blachach, ponieważ ciasto bardzo się rozlewa na boki i ciastka łączą się w jedno, ogromne CIACHO ^^) Pieczemy przez 15 minut w temperaturze 180 stopni.
Z przepisu wychodzi ok 16 duuużych ciastek :)

Powracając do tematu imprezy dla przyjaciółek, muszę wspomnieć o cudownym prezencie, który dostałam... Zresztą sami zobaczcie :

Skoro mam już okładkę, to teraz nie pozostaje mi nic innego, jak tylko spełnić swoje marzenie i zacząć pisać ^^ Ojjj... Obawiam się,że to długo potrwa :P! Ale może kiedyś?

2 komentarze: