A liczba wyświetleń ciągle rośnie ^^!

wtorek, 31 lipca 2012

Idealne ciasto podstawą "pizzowego" sukcesu

Wiem,wiem... Znowu pojawiły się dłuższe przerwy w dodawaniu przepisów. Niestety jest to spowodowane kompletnym brakiem czasu na gotowanie, a tym bardziej na umieszczanie przepisów. Z samego rana wyruszam do pracy z kanapkami, a gdy z niej wracam nie mam sił na robienie porządnego obiadu. Trochę męczy mnie ta sytuacja, ale mam nadzieję, że niedługo znów wrócę do mojego kochanego pichcenia i jedzenia wartościowych posiłków. Dziś chciałam Wam przekazać mój ulubiony, wielkokrotnie sprawdzony przepis na pizzę, a konkretnie na ciasto idealne. Jest to przepis zaczerpnięty z jednej z książek Gordona Ramsey'a , a dokładniej z "Łatwego gotowania". Szczerze polecam ten przepis, ciasto jest delikatne, chrupiące i ładnie utrzymuje ciężar dodatków ;)


Składniki:
1 łyżeczka suszonych drożdży
1/2 szklanki letniej wody
300 g mąki
1/ 2 łyżki oliwy
1 łyżeczka cukru
szczypta soli

Przepis:
Drożdże wsypujemy do letniej wody, dokładnie mieszamy i ostawiamy na parę minut. Następnie dodajemy mąkę, olej, sól i cukier. Wszystko razem dokładnie mieszamy, przykrywamy i odstawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce. Wyrośnięte ciasto rozwałkowujemy na cienki placek, nakładamy dodatki i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 220 stopni na 8-10 minut.

9 komentarzy:

  1. wow, jakie kolory. czy to curry jest na wierzchu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze zauważyłaś :) Mam słabość do curry, więc dodaję je nawet do pizzy :)

      Usuń
  2. Bardzo krótko pieczesz! Podoba mi się to bo zazwyczaj miałam przepisy na co najmniej pół godziny. Wypróbuję jeszcze w tym tygodniu! :)
    PS. Czym jest to żółte coś? Jakiś wegański ser? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, resztki wegańskiego sera ;) Co do pieczenia to zależy od piekarnika, ale maksymalnie to ciasto siedzi w nim 15 minut :)

      Usuń
  3. dokładnie, już nie raz się przekonałam że to od niego zależy smak pizzy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie próbowałam wegańskiej pizzy,chętnie taką przygotuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. tylko zobaczyłam na tej pizzy brokuły i od razu poleciałam do kuchni przygotować sobie kilka! mm :)

    OdpowiedzUsuń
  6. super prosty przepis!! musze go wyprubowac :))

    OdpowiedzUsuń