A liczba wyświetleń ciągle rośnie ^^!

wtorek, 16 listopada 2010

Zapiekanka ziemniaczano-kalafiorowa z tofu :)

Tak jak obiecałam, dziś zabrałam się za zapiekankę :) Co prawda będąc na jednym z poznańskich rynków, natknęłam się na dynię i miałam chwilę zawahania, jednak udało mi się opanować i zostać przy planowanym obiedzie. Przepis jest całkiem prosty i przepyszny (liczę na to,że widać to mimo ciemnego zdjęcia), mam więc nadzieję,że Was zainteresuje :)
Składniki :
1 mała główka kalafiora       
1 mała cebula
2 średnie ziemniaki
1/4 szklanki mleka sojowego
1 kostka marynowanego tofu
curry
czubryca zielona i czerwona

Przepis: 
Zaczynamy od przygotowania warzyw. Umyty kalafior dzielimy na małe cząstki, obrane ziemniaki kroimy na plastry o grubości ok 0,3mm, to samo robimy z cebulą. Rozdrobniony kalafior dzielimy na dwie równe porcję, jedną podsmażamy na patelni z czerwona czubryca, a drugą miksujemy na "miał" z mlekiem i curry. Podsmażanie radzę troszkę przedłużyć, bo w piekarniku kalafior nie dogotuje się tak, jak byśmy tego chcieli :) Teraz przejdźmy do ziemniaków. Obrane i pokrojone gotujemy aż do uzyskania"średniej miękkości" (nie wiem jak inaczej to określić :P). Ponieważ wszystko właściwie robi się samo i mamy trochę czasu, możemy pokroić tofu na malutkie kawałeczki, które zastosujemy, w tym przepisie, jako posypkę. Gdy wszystkie składniki są gotowe, zaczynamy tworzyć warstwy zapiekanki. Na sam spód kładziemy ziemniaki i cebulę, które doprawiamy zieloną czubrycą, następnie nakładamy masę kalafiorową. Kolejnym krokiem jest nałożenie podgotowanych cząstek kalafiora i posypanie ich tofu :)
Na tym praktycznie kończy się nasza praca :) Teraz pozostaje tylko nastawić piekarnik na 180 stopni i poczekać ok 30 min :)
Gwarantuje,że przepis Wam się spodoba :P

1 komentarz: